14.9.10

Gode gamle Freja


4 Da jeg først blev interesseret i mode var det meget modellen Freja Beha Erichsen jeg blev forelsket i, så at sige. Jeg har fulgt hende fra hun først blev opdaget til nu. Well, det sidste år har jeg ikke fulgt hende så meget, men you know what I mean, jeg er meget glad for hende. Det jeg ved knap så meget om om hende er det med hendes tattoos. Engang prydede hun hele indesiden af mine skabslåger.

Men den kære Freja - jeg synes godtnok hun var kønnest med de lange lokker, som hun startede sin karriere ud med som 17-18årig. Som 20årig i 2007 klippede hun dog lokkerne af, men beholdt stdig sin popularitet.
Jeg er glad for hun stadig holder sig på toppen i modebranchen.
Hun var jo vildt hypet i 2005, hendes debutår på catwalken - hvor hun btw. åbnede utroligt mange F/W-shows i Milano og Paris - og landede konstant i modeserier og på forsider - hvilket hun stadig gør! Jeg ander ikke hvor mange Vogue-forsider hun har prydet, men det er ikke få!
Og det var ikke kun i starten, hun bliver ved - og som hun har været i et par sæsoner er hun stadig en stor del af Chanel-showsene og kommer stadig tit i finale-kjolen. det er utroligt som Karl Lagerfeld er glad for den pige - men det er jo heller ikke uden grund.
Personligt synes jeg hendes historie er ret spændende - eller den historie om hvordan hun blev opdaget. Jeg har engang læst i en artikel hvordan agenten der opdagede hende gjorde det.
Freja kom gående hen af gaden et ste di København, hvor modelagenten så kører forbi i en taxa. Før han overhovedet når at se Freja forfra stopper han taxaen og render ud efter Freja, for hun måtte bare blive model. Tænk sig lige.

Især kan jeg godt lide det med at hun er model, da hun sådan set ikke rigtig interesserer sig for make-up eller ting i den dur. Eller det gjorde hun ikke da hun begyndte, måske har det ændret sig. Jeg læste engang et interview med hende hvor hun blev spurgt om noget med solskinspudder, hvortil hun svarede "jeg ved ikke rigtig hvad solskinspudder er, jeg bruger ikke make-up." Nedenunder stod der i kommentarerne "Jeg synes slet ikke hun skal være model når hun ikke ved noget om make-up og ikke bruger make-up." osv. Jeg synes sgu det er fedt, at hun i en branche som modebranchen, der er SÅ præget af udseendet at hun bare kører på den naturlige skønhed og ikke går så meget op i hvad folk tænker om hende.
Måske er det derfor hun er blevet så super populær?

Well well, det blev lidt længere end jeg havde regnet med. Men det jeg faktisk bare ville lægge ind var en video, fra det første Sound of Copenhagen samarbejde der inkluderede Mads Nørgaard hvor der i den forbindelse blev lavet videoen "The Copenhagen Experience".
Jeg lægger den første film ud, da jeg var heeeeeeeeeeeelt vild med Mads Nørgaards kollektion den sæson - siden synes jeg ikke det er så fedt mere. Den sæson var i hvert fald et HITHITHIT for mig!. Jeg ejer selv jakken som Freja har på i videoen, bare i sort (seje mig). g



No comments: