29.5.11

SPOT: the best of the best (indlæg nummer 300!)

Det gik løs med en masse musik på SPOT festival fredag og lørdag og her kommer, som lovet, lidt mere stof om det hele - som jeg oplevede det. Billederne er af de koncerter der tiltalte mig allermest og ved dem står der lidt om selve koncerten. Ud over koncerterne fik vi også set en del kendisser til selve festivallen, bl.a. Lucy Love tre gange (som også gik forbi mig på toilettet, crazy! jeg er tosset med hende, så sej! men jeg er lidt for meget kujon til at gå hen og sige noget til hende eller spørge om jeg må tage et billede), Oh Land klædt ud som indianer (vi fandt først d af, at det var Oh Land et par timer efter) og Treefight for Sunlight-fyrene lidt over det hele. Her får du en lille liste af hvad jeg fik set af koncerter:

Nabiha
Pil & Liv
Asbjørn & the strange ears
Jenny Wilson
Vinnie Who - og gik dermed glip af Oh Land :(  // Vinnie Who, and thereby missed Oh Land, the queues for her were massive!
Helgi Jonsson & Tina Dickow
French Films
Our Broken Garden
Treefight for Sunlight
stod i kø til Giana Factory, men nåede aldrig ind //  queued for Giana actory, but never made it in
Lucy Love
Rumpistol
CALLmeKAT & Erika Spring
Boho Dancer

There was lots and lots of music at SPOT festival Friday and Saturday and here you get, as promised, a little more information about it all - as I experienced it. The photos are from the concerts I liked the most with a bit of information about each concert below the photo. We also saw some celebrities at the actual festival: Lucy Love three times (She also walked right by me in the restroom! Crazy! I'm mad about her, she's so cool, but I'm too much of a coward to talk to her or ask for a photo), Oh Land dressed as an Indian (but we actually found out it was Oh land a couple of hourss later) and the Treefight for W´Sunlight-guys kind of everywhere. Above I made a list of what I got to see.

Pil & Liv: smukt søskendepar med smukke stemmer og vidunderlige sange. Dejligt! //  beautiful sisters with amazing voices and amazing music-making skills!

Jenny Wilson: kæmpe, vildt show og en super fed halskæde! //  huge, crazy wild show and a really cool necklace

Vinnie Who: super festlig koncert og et fedt show! jeg har aldrig synes Vinnie Who var så fedt, men efter denne koncert har min mening godt nok ændret sig, sikke en fest!  og jeg er blevet fortalt at jeg bevæger mig som og minder om  korpige/keyboardpigen ude til venstre når jeg spiller keyboard, og hun er altså super sej! //  great show! I never really liked them that much, but my opinion has definately changed since this concert! I've been told that I move and look like the girl far left when I play the keyboard, I thinks she's really cool, so nice compliment!

Helgi Jonsson & Tina Dickow: En utrolig dejlig og intim koncert som burde have varet for evigt. Det var så fint og dejligt og der blev derudover afprøvet en komplet ny sang, der var skrevet ned på et stykke pap. // an amazingly lovely and intimate concert, that should have lasted forever. It was so nice and they even tried out a completely new son they'd written down on a piece of cardboard.

Our Broken Garden: lækkert melankolsk og lidt rocket. Lysmanden havde gjort et fanatstisk arbejde. Og dragten med piggene var super fed. // lovely, melancolic and a bit rocky. The lighting-guy had also dona a great job! and the siut with the colourful spikes was great

LUCY LOVE: crazy party! vild, vild, vild fest, og som den kæmpe Lucy-fan jeg er var det det fedeste ever, når sangende fra éns ipod bliver til virkelighed. Hun ved bare hvordan man fikser et super show sammen! Sygt fedt, utroligt! // Crazy party! wild, wild party and as the huge Lucy Love fan that I am it was the greatest ever as the songs on my ipod came alive! This girl knows how to put a great show together!

Lucy Love, the second outfit.

CALLmeKAT & Erika Spring: Dejlig music og et super fint show. Den der blanding af fine pigestemmer og elektronisk er bare lige mig! Og derudover kan man vel sige at de to tøser gav hele salen en lektion i god stil til denne koncert. så smukke tøser! //  lovely music and a really nice show. that mix of soft girly voices and electronic is just up my alley! And during the concert, you could say that the girls gave the audience a lesson in great style. gorgeous girls!


No comments: