17.5.11

wanna be your lightning bolt, wanna be your thunder

Lucy Love har meget nyligt udgivet hendes tredje single "Thunder" fra albummet "KILO" der udkom i efteråret 2010  (det eneste musik jeg pt lytter slavisk til konstant).
Hvis vi tager musikken først, kan man jo ikke hade Lucy's super lækre elektroniske tilgang til rap og grime og især i den her sang hvor verset og omkvædet kontrasterer super meget til det vilde og hårde, up-tempo c-stykke(ca. fra 02:10 til 02:47). Jeg er tosset med c-stykket og jeg er tosset med kontraster! Som du måske har fattet er jeg en sucker for elektronisk musik, og det her er lige i min boldgade! Derudover er Lucy Love's stemme jo super faktastisk til den her genre, fordi hun har et snert af robot i stemmen og forvi hun ved hvordan man rapper hårdt på den fede måde!

Okay, nu kommer jeg til videoen: Iben Hjejle har fået æren af at bære hovedrollen i denne video dels sammen med Rudi Køhnke. Jeg hørte Lucy og Yo Akim fortælle om videoen på P3 i går, hvilket var det, der tippede mig af om den. De fortalte ikke præcist hvad historien bag videoen var, men at den kunne virke meget åben. Selvom historien (som muligvis er lidt svær at regne ud) i videoen kan virke lidt hård, synes jeg selv den står en smule i kontrast til sangen. Jeg mener, Lucy's normale udtryk er jo ret elektronisk og grafisk og videoens brug af farver, bevægelser og omgivelser virker mere rolige i forhold til hvad jeg havde regnet med. Men når man ser videoen igennem et par gange, begynder musik og video at passe mere og mere sammen og kontrasten mellem det lydlige og visuelle udtryk bliver mindre og meget federe!

 Tag et kig og sig hvad du synes!
Mere nyt om Lucy Love her

Lucy Love has very recently released her third single "Thunder" from her second album "KILO", which was released in the fall of 2010 (the ONLY music I listen to constantly at the moment).
Starting with the music: how can you hate Lucy's electronic approach to rap and grime? Especially in this song where the verse and chorus contrast a lot to the crazy, harsh and up-beat C-part (from 02:10 to 02:47). I love the C-part and I love contrasts! As you might have noticed: I'm a sucker for electronic music and this is just right for me. Lastly: Lucy has chosen the right genre! Her voice has a hidden element of robot, which fits the electronic music perfectly!

Okay, the video: The Danish actress Iben Hjejle has the honour to hold the main role supported by the Danish actor Rudi Køhnke. I heard Lucy Love and Yo Akim telling about the video on the Danish radio station P3 yesterday. They did not tell the exact story behind this video, only that it could seem very open. Even though the hard-to-figure-out story can seem a bit harsh, I think it contrasts the music. I mean, Lucy Love's expression usually is very electronic and graphic and this video's use of colours, movement and surroundings seem a lot calmer than what I'd expected. But when you watch the video a couple of times, the visuals and aurals fit eachother better and better and the contrast lessens and gets much cooler.  


watch it and voice your opinion!

No comments: