25.3.11

den ukendte faktor.


Annelouise

Jeg vil indrømme noget: Jeg ser X-factor. jeg tror ikke jeg er så stolt af det, men når familien Danmark sidder klar foran tv-et hver fredag aften i den bedste tid, sidder jeg og ser med. Desværre - nok i mangel af noget andet at lave. Men nu for at komme til sagen: X-factor finalen er lige blevet afgørt og ud af de tre finalister Annelouise, Babou og Sarah, vandt Sarah - godt klaret, men jeg synes det er lidt øv. Jo hun har talent og den der ukendte faktor der skal til for at få landet på hendes side, MEN jeg vil helt og holdent mene at Annelouise skulle have vundet. Hun var bare så sød og nuttet og har alligevel kant. Og især fordi hun passer perfekt til den danske/skandinaviske musikscene pt. Hendes stemme og stil går helt i spænd med Fallulah (som hun også sang sammen med i programmet), Lykke Li, Oh Land osv. Men måske er det bare fordi hun sagtens kan få sig selv en musikkarriere uden at skulle have proppet det komercielle X-factor-pop koncept ned over hovedet. Jeg vil holde øje med hende!

Ps. jeg tror næsten ikke selv på at jeg blogger om X-factor, det må I undskylde, det vil ikke ske igen!

Sarah
Okay, I'll admit something: I watch X-factor. not proud of it, but I do. Probably because I don't have anything else to do. But right to the case: the finally was just this evening and out of the 3 finalists Annelouise, Babou and Sarah, Sarah won. Well done, but I do not agree. Yes she has the talent and that unknown factor, one needs to win the hearts of Mr. and Mrs. Denmark. BUT: in my opinion Annelouise should have won. she's so cute and sweet and still has a great edge. I think she should have won, mostly because of that she fits in with the Danish/Scandinavian scene of music at the momennt. Her voice and style fits very much in with Fallulah (whom she sung with in the show, too), Lykke Li and Oh Land. But maybe she didn't win just because she could do it on her own: getting a musical career without having the kommercial X-factor-pop koncept pull down over her. But I'll keep an eye on her.

Ps. I can't believe I'm blogging about X-factor, I'm really sorry, it won't happen again!

No comments: