7.10.11

PFW favoritter, pt.1



I år har jeg desværre ikke været så glad for showene under Paris' modeuge, men jeg har da fundet en smule gode shows, som jeg vil vise jer. Det første er Commes Des Garcons, som jeg synes er sindssygt inspirerende! Måske er det mere kunst, end det er tøj, men det synes jeg også er ret vigtigt, for at det hele bare bliver regnet ud i trends og tendenser og for at man kan se mode som en kunstform. Jeg er super glad for brugen af strukturer, formaer, silhouetter og materialer der er blevet brugt i kollektionen. Gud hvor er det inspirerende! Synes I ikke? Mine favoritter - hvis jeg skal vælge nogle, er de looks, hvor det ligner at pigerne nærmest har brudekjoler og slør ned over hovedet. Jeg synes også looksene, hvor modellerne har bundet hænderne sammen med store fine sløjfer er ret flotte. Og komiske, hvide, romantiske kjoler og bundne hænder med sløjfer på. Hvilke er jeres favoritter?

This year I haven't been blown too much away by the shown at the Paris fashion week, but I did find a few nice shows that I think you should see. The first one is Commes Des Garcons, whcih I think is one of the most inspiring shows ever! Maybe it's more art than it's clothes, but I think this is very important for fashion not only to be looked upon as trends and tendencies, but also as an artform. I'm loving the shapes, silhouettes, structures and materials in this collaction. God, it's inspirering, don't you think? My favourittes  - if I were to choose some - are the looks where is seems as though weddingdresses and veils have ben draped over the heads of the models. I also like the looks where the models have their hands bound with big bows. Kind of comic/ironic too, right? Big white, romantic dresses and bound hands with big bows. Which are your faves?

No comments: