5.11.11

Den eneste ene


I dag holder jeg computerfri dag for lige at tage en pause, slappe af og gøre ting jeg ellers aldrig har "tid til" - men derfor skal I da ikke snydes, jeg lavede nemlig dette indlæg til jer i går aftes! Måske holder jeg mig også fra tasterne i morgen - men hvem siger også at man skal være på hele tiden?

Kender I det, med at man har et stykke tøj, man ikke kan undvære, uanset hvor smadret det end bliver? Det gør jeg - nemlig min "Jazzy Python"-læderjakke, som I nok har set en del gange her på bloggen, fra Mads Nørgaards sommerkollektion 2008 - jep, så gammel er den! Jeg gav 2100kr for den i sin tid og har stort set levet i jakken siden, hvilket desværre også tydeligt kan ses både indeni og udenpå. Ja, den er næsten umulig at tage på nu, fordi foret i ærmerne er trævlet op. Desværre er jeg bare så tæt knyttet med gode gamle "Jazzy Python" at jeg nægter at skifte den ud og har planer om at bruge den til den falder fra hinanden. Jeg synes simpelthen ikke at der er en læderjakke god nok til at erstatte den - til trods for Topshops fine jakker i samme stil HER og HER. Jeg har endda gået så vidt at skrive til Mads Nørgaards kundeservice og salgsansvarlige, for at høre om jakken stadig fandtes et sted derude - dog uden held. Har I også sådan en form for "eneste ene" når det kommer til tøj? Hvad kan I simpelthen ikke skille jer af med, selvom det måske hænger i laser?

Do you also have that one piece of clothing that you just can't do without, no matter how much it falls apart? I do: my "Jazzy Python" leather jacket, which you have seen a bunch of times on the blog now, from Mads Nørgaard's SS-collection 2008 - yep, it's that old! I paid 2100kr/about 300euros for it then and I've pretty much spent every single day wearing it since then, which unfortunately shows both on the inside and on the outside. Well, it's almost impossible to put on because of the fact that the lining in the sleeves has unraveled. Bu I am so attached to "Jazzy Python" now, that I refuse to ever replacing it and I am planning to wear it until the day it falls into pieces. I just can't find a jacket good enough to replace it - despite Topshop's fine jackets in the same style and cut HERE and HERE. I have even gone so far to contact the costumer service and the sales manager at Mads Nørgaard to find out if there could be another un-unraveled "Jazzy Python" somewhere out there for me - without any luck, though. Have you also got some kind of "the one and only" piece of clothing, that you would never ever get rid of?


2 comments:

Kathrine said...

Det er fantastisk når man får sådan et personligt forhold til et stykke tøj (selvom det lyder absurd). Jeg synes, det er den bedste form for investering, hvis man giver lidt ekstra, og så til gengæld (mis)bruger tøjet år efter år. Det kræver selvfølgelig, at tøjet er af en hvis kvalitet også.
Sådan har jeg det selv med min towel sweat fra Henrik Vibskov. Den har jeg også brugt i 3-4 år nu, og den dur bare altid! Året rundt, næsten :)

LUAR + WOLFFDENE said...

This jacket is soo stunning. I love that it's falling apart - it gives it so much character.

LUAR

xx